» » Cara Buat Kotak Untuk Kod Banner

Cara Buat Kotak Untuk Kod Banner

Salam.

Dah ada banner blog tak? Kalau tak ada pergi buat cepat-cepat. Bukan apa, dengan adanya banner korang di merata-rata tempat, secara tak langsung boleh jugak menaikkan trafik blog korang.

Ok sekarang ni dah ada banner? Macammana nak letak kodnya di dalam kotak seperti bawah ni:

Jum belajar cara nak buat:

1. Klik Dashboard – Design – Add Page Element – HTML/Javascript

2. Paste kod di bawah kat dalam kotak HMTL.

<textarea name=”textarea” cols=”20″ rows=”2″ wrap=”VIRTUAL”>LETAK KOD BANNER</textarea>

3. Jangan lupa gantikan “LETAK KOD BANNER” dengan kod banner korang. Boleh jugak nak letak kat situ sebarang perkataan yang korang nak. Macam nak buat kotak pengumuman ke. Tapi kotaknya tak menariklah. Hehe.

4. Boleh bermain-main dengan nombor di dalam kod atas tu. Kalau cols=50 dan rows=5, kotaknya akan jadi macam ni:

Kalau cols=30 dan rows=2, jadi macam ni:

5. Klik Save.

6. Done.

 

Leave a Reply

CommentLuv badge