» » Cepat Marah Mungkin Petanda Anda Kekurangan Ini Dalam Badan

Cepat Marah Mungkin Petanda Anda Kekurangan Ini Dalam Badan

posted in: Shaklee | 3

Assalamualaikum.

Salam Jumaat buat semua. Masing-masing mesti dah tak sabar nak tunggu esok. Mungkin sekadar nak berehat di rumah, ataupun menyelesaikan persiapan terakhir untuk menyambut Syawal.

Ok, berbalik kepada tajuk entri. Anda cepat marah tak? Sejujurnya, Mama sendiri memang jenis yang cepat marah. Terutamanya marah anak-anak. Bila mereka tak dengar cakap, mulalah nada suara naik. Kalau rumah bersepah, mulalah Mama nak jadi singa. Dah lama cuba untuk tak marah anak, tetapi asyik terlepas je. =(

cepat marah

Orang kata kita marah ini mungkin sebab syaitan asyik menghasut. Tapi dalam bulan Ramdhan ni manalah ada syaitan, ye tak? Jadinya, memang diri sendirilah yang ada masalah ini. Diri sendiri yang kurang sabar dan cepat marah.

Dan rupa-rupanya, baru Mama tahu ada faktor lain yang meyebabkan kita cepat marah. Iaitu bila kita kekurangan vitamin B dalam badan. Memang Mama dah lama tak makan vitamin B Compleks semenjak Aneesa dah berhenti menyusu badan.

 

Kesan Kekurangan Vitamin B

 

Vitamin B adalah sejenis vitamin larut air. Ianya mudah musnah jika kita mengambil gula dan kafein yang banyak. Pil perancang keluarga dan ubat tahan sakit juga dapat memusnahkan vitamin B.

Kesan kekurangan vitamin B menyebabkan kita;

  • keletihan dan tidak bermaya
  • terlalu sensitif
  • mudah marah
  • mudah merajuk
  • kemurungan
  • emosi tak stabil

Jadi jika kita selalu marah-marah dan rasa tak gembira dengan hidup, ada kemungkinan besar kita kukarangan ‘vitamin gembira’ ini.

B Complex Pilihan

Untuk mengatasi masalah ini, anda boleh mengamalkan pengambilan B Complex Shaklee ini. Ianya mengandungi mengandungi 8 jenis vitamin B yang merupakan keperluan asas dalam diet yang sihat.

b-complex shaklee

Nampak gayanya Mama pun kena mula konsisten makan B Complex semula. Jomlah sekali!

Untuk tempahan, hubungi Mama di nombor ini:

MamaBard 013-3876903


Ataupun isi borang di bawah untuk menghantar emel kepada Mama:

Dengan menjadi ahli Shaklee berdaftar, anda akan mendapat diskaun sebanyak 20-25% untuk setiap produk. Dan jika anda mahu berbisnes Shaklee, terdapat banyak lagi kelebihan yang akan anda dapat.

Untuk mendaftar, sila klik gambar di bawah untuk maklumat lanjut.

daftar ahli shaklee

Portfolio MamaBard

3 Responses

  1. […] salah satu penyebab yang mungkin membuatkan kita sering marah dan stress. Iaitu disebabkan oleh kekurangan vitamin B. Dan sebagai langkah pencegahan, anda boleh mengambil suplemen B Complex dari […]

  2. Maria Firdz
    | Reply

    Nice sharing..
    Maria Firdz recently posted..Akhirnya Kalah Jua | Tunjuk Pun Tunjuk La…My Profile

  3. emalin mohd
    | Reply

    Ni boleh hadiahkan kat kawan yang cepat sentap juga lah kan…lagi-lagi bulan promo ni. Murah sikit..
    emalin mohd recently posted..5 Tips Turunkan Berat Badan Dengan CepatMy Profile

Leave a Reply

CommentLuv badge