» » Erti Raya Pada Kanak-Kanak

Erti Raya Pada Kanak-Kanak

Assalamualaikum.

Kalau cakap fasal raya, rasanya memang budak-budaklah yang paling gembira. Apa yang diorang tahu, dapat main bunga api, dapat baju baru, dan dapat duit raya.

Ammar sebelum ini macam tak berapa faham lagi keseronokan beraya. Tahun ini dia dah besar sikit, barulah dia faham. Dan sekarang dia dah nak main bunga api. Tengok ajelah betapa gembiranya dia dapat main bunga api.

07

05

Yang di atas ni gambar di rumah Bonda. Seronok dapat main bersama dengan sepupu, Nadzmi.

Yang di bawah ini pula gambar di rumah mertua. Kali ini bertambah meriah, sebab main sekali dengan empat orang sepupu yang lain.

01

02

Aneesa belum berani lagi nak main bunga api, jadi dia cuma jadi pemerhati sahaja. Mungkin tahun depan dia pula akan join main bersama.

Tapi adik kecil pandai bab duit raya. Dia sibuk nak pegang duit raya sendiri. Bila ditanya nak guna duit beli apa, dijawabnya nak beli baju raya! Hihi, apa-apa sajelah dik non..

Ok la, Mama mengantuk malam ni. Tak larat nak menulis panjang-panjang. Selamat beraya ye semua!

 

Salam sayang dari MamaBard,

Portfolio MamaBard

4 Responses

  1. Alin Marlini
    | Reply

    dulu2 zaman budak2…ktlah ratu bunga api…skrg ni bila anak main lelebih…terpekik terlolong panggil takut kena tangan..kekeke
    Alin Marlini recently posted..KUNJUNGAN SAUDARA MARA BERAYAMy Profile

  2. Aniey Yusoff
    | Reply

    Bunga api dan mercun pop-pop je la yg ibu bagi main kt bdk2 ni….sampai hbs berkotak2 dan bersepah2 dgn sisa pop-pop hihi masa kanak2 ni la yg akan jd ingatan diaorg nanti..
    Aniey Yusoff recently posted..Resepi Roti Jala Versi Hijau Yang Sangat Lembut Dan WangiMy Profile

  3. Nora Karim
    | Reply

    Anak2 saya pun seronok sakan la main bunga api… tapi tak dan amik gambar pun sbb saya sibuk memanjang di dapur…
    Nora Karim recently posted..Jepun : Kaiyukan Aquarium, OsakaMy Profile

  4. emalin mohd
    | Reply

    Bunga api dan anak-anak memang tak dapat dipisahkan. Keceriaan pada wajah anak-anak masa bermain tu = priceless.
    emalin mohd recently posted..Menyaksikan Jerung Diberi Makan di Aquaria KLCCMy Profile

Leave a Reply

CommentLuv badge