» » IMKK Okt 2014 Memang Terbaiklah!

IMKK Okt 2014 Memang Terbaiklah!

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, akhirnya Mama berjaya juga join IMKK anjuran Doktor Azizan Osman ini. Mula-mula dulu, memang ada sedikit pandangan negatif tentang DAO dan program-program ynag dianjurkannya. Biasalah, bila dengar-dengar cakap orang, dan baca-baca status dari mereka-mereka yang tak ‘sebulu’ dengan DAO, jadinya sedikit sebanyak meresap juga dalam diri ni.

Tapi nasib baik Cik Abang paksa juga Mama pergi ke IMKK untuk rasakan sendiri kehebatannya. Cik Abang dah pergi dah masa bulan Jun yang lepas. Sebab tu Cik Abang paksa Mama untuk pergi pula. Pada mulanya, Mama memang ada rasa macam tak nak pergi. Sebab tak nak tinggalkan anak-anak. Huhu.

imkk

Kesian sangat kat Ammar dan Aneesa. Ditinggalkan selama empat hari bersama Cik Abang di rumah opah dan atuk di Pantai Dalam. Pagi-pagi, diorang akan dkejutkan untuk ikut hantar Mama ke MIECC. Tengokah tu, muasing-masing dengan muka baru bangun tidur. Hehe.

imkk

Gambar di bawah ini pula menunjukkan fenomena biasa sebelum sesi bermula. Peserta memang dah siap stand-by depan pintu walaupun masa untuk sesi seterusnya lambat lagi. Kami siap makan terus dekat depan pintu ni tau. Bila pintu dibuka je, semua orang akan berlari masuk dalam dewan. Sebab semua orang kalau boleh nak duduk kat bahagian depan. Beza tau rasanya duduk di depan atau belakang.

imkk

Yang ini pula kawan baru yang Mama jumpa di sana. Rossa namanya. Sedap kan nama tu? Rasa macam duduk sebelah penyanyi pula. Hehe. Sepanjang empat hari program, memang Mama sentiasa dengan Rossa ni. Duduk dalam dewan bersama, makan pun bersama. Semoga perkenalan singkat ini akan kekal selamanya, InsyaAllah.

imkk

Mungkin ramai yang tertanya-tanya apa benda yang diajar dalam IMKK ni? Ok, kita rujuk balik pada maksud IMKK tu, iaitu : Intensif Magnet Kekayaan dan Kejayaan. Jadi, kami diajar cara untuk menjadi magnet ini. Antaranta adalah dengan membersihkan kolam jiwa, bersedekah, berselawat, istighfar, dan pelbagai amalan lain lagi. Kami juga diajar untuk menulis impian dan yakin impian itu akan tercapai. Yang penting, kita kena selalu berdoa. Sebenarnya ada banyak lagi ilmu yang Mama dapat di sana, tapi nanti jadi panjang sangat pula entri ini.

Cuma apa yang boleh Mama cakapkan, setiap orang perlu hadiri sendiri IMKK ini. Betul ni, Mama tak tipu. Bagi yang berkahwin, eloklah pergi dengan pasangan masing-masing. Nanti anda akan rasakan sendiri ‘magic IMKK’ dalam kehidupan berkeluarga nanti.

Gambar dalam dewan ini diambil pada hari terakhir, bila semua sesi dah berakhir. Sebabnya, sepanjang program berlangsung, kami tidak dibenarkan untuk menagmbil gambar di dalam dewan.

imkk

Mama pasti akan rindukan saat-saat manis sepanjang IMKK ini, Semoga semua ilmu yang dikongsikan oleh DAO dapat Mama praktikkkan secar konsisten. Dan Mama doakan agar semua yang membaa entri ini, dapat menyertai IMKK yang seterusnya. Mama doakan kita semua kaya dan berjaya, amin…

6 Responses

  1. titan
    | Reply

    fuhh..mesti meriah kann..
    titan recently posted..Camana nak PILIH blog untuk iklankan produk kita?My Profile

  2. myliferia
    | Reply

    Semua yang kenal cakap IMKK best! Kene pergi juga ni ๐Ÿ™‚
    myliferia recently posted..Cara Rawat Penyakit Diabetes Supaya Kaki Tidak DipotongMy Profile

  3. Nabihah
    | Reply

    Seronoknya dapat join. Dapat aura hebat, cas2 positif dan sharing yg pasti menyentuh hati. Saya belum ada kesempatan join lagi but hopefully dapat ikut jejak langkah MamaBard pergi seminar DAO ๐Ÿ˜€
    Nabihah recently posted..Testimoni: Pengalaman Pesakit Kanser Usus Minum ESPMy Profile

  4. ctfand
    | Reply

    Menarik jugak..bole dapat ilmu tambahan disamping segarkan minda.. terima kasih berkongsi, MamaBard ๐Ÿ™‚
    ctfand recently posted..WW #31: Jangan Menjerit, Wahai Ibu Bapa!My Profile

  5. Nurhalawa Md Yusof
    | Reply

    Teringin nak pergi program IMKK ni..Dulu pernah sekali attend Berani 2013..Memang lain macam semangat dia!
    Nurhalawa Md Yusof recently posted..Nak Pandai Tak Semestinya Kena Duk JepunMy Profile

  6. Abdur
    | Reply

    Kekayaan dan Kejayaรกn,ok god luck!
    Abdur recently posted..SEO Menggunakan Kaedah MinifyMy Profile

Leave a Reply

CommentLuv badge