» » » Nasi Limau oh Nasi Limau!

Nasi Limau oh Nasi Limau!

Assalamualaikum.

Saya tak tahulah kenapa sejak akhir2 ni rajin plak saya nak masak macam2. Hari tu nak masak nasi lemak, tapi tak jadi buat sebab santan tak ada. Lepastu saja2 plak mencuba buat nasi limau. Makan dengan ayam bakar. Boleh tahan gak la. Yang pasti laju je Cik Abang makan. Huhu. Berbunga-bunga rasa hati ni bila suami berselera makan hasil masakan isteri dia yang tak seberapa ni.

Lepas dah buat masak limau, saya cuba plak buat nasi ayam. Secara jujur saya mengaku, inilah kali pertama saya buat nasi ayam. Sebelum ni memang jenis yang pemalas nak masuk dapur. Hehe. Dan sekali lagi Cik Abang makan sehingga menjilat jari. Alhamdulillah. =)

Ada gak hikmah duduk kat luar negara ni kan. Sekurang-kurangnya dapatlah saya belajar masak macam2. Kalau kat Malaysia ni dah kompem asyik makan kat luar je. Oh gambar nasi ayamnya tak ada plak.

33 Responses

  1. segalabenda
    | Reply

    agak2 cik bardboo masak berape jam baru siap ni ye..tengok ayamnye tu yang geram
    segalabenda recently posted..Nak SEO kan BlogMy Profile

  2. Bro Framestone
    | Reply

    rasanya… bro kena angkat sorang isteri dalam masa terdekat nie…..
    Bro Framestone recently posted..Kontroversi : Bila Si Chantek Makan Bersama Si HensemMy Profile

  3. kulanz
    | Reply

    kalau isteri dia sendiri yang masak mestilah si suami berselera.. kami yang sekadar tengok gambar ni telan liur je lah 😀
    kulanz recently posted..Wordless Wednesday: Masih Ada KudratMy Profile

  4. Rakan Blog
    | Reply

    menariknya resepi awak ni…….^___^
    p/s:nak ajak join rakanblog.com ..exchange website utk bantu membantu sesama bloggers….sila bagi sokongan .TQVM

  5. puanbee
    | Reply

    nasi limau ? tk pernah rasa lagi le bard ..

    bard boleh masuk blog akk tk ?

    ntah2 firewall blog ip bard tk ..
    puanbee recently posted..Biodata Protege Mentor 6 Yang TerpilihMy Profile

  6. akubiomed
    | Reply

    Kenapa pipinya penuh contengan? Nasib baiklah maknya tidak pakai eye shadow oleh anaknya. 🙂
    akubiomed recently posted..Video promo Proton P3-21AMy Profile

  7. kimmie
    | Reply

    takpe..gambar nasi ayam tak de ganti gambar budak comel tu pun takpe….hehehe
    kimmie recently posted..Santai: Pejabat anda ada ke memo macam ini?My Profile

  8. kimmie
    | Reply

    nasi limau? tak pernah dengar lagi menu ni kat Malaysia. Balik sini boleh buat bisnes lah 😀
    kimmie recently posted..Santai: Pejabat anda ada ke memo macam ini?My Profile

  9. Azie
    | Reply

    Ermmm Nasi Limau? Pertama kali dengar nasi limau ni. guna limau apa yea

  10. marahuluselangor
    | Reply

    like….!!
    marahuluselangor recently posted..Jelajah Karnival Pendidikan MARA 2012 dapat sambutanMy Profile

  11. kak ina kl
    | Reply

    kebanyakkan blogger yang duk kat luar negara memang rajin masak sebab susah nak cari makanan ala malaysia kan..tapi per lama lama nanti kamu akan pandai masak. balik sini bolehlah tunjuk kebolehan kamu kan
    kak ina kl recently posted..Pengalaman Melawat Kapal KD Mahawangsa Di LumutMy Profile

  12. titan
    | Reply

    lepas ni cuba plak nasi berry ke..nasi strawberry ke..nasi durian ke. hehe..
    titan recently posted..Lelaki kacak harus pandai main catur.My Profile

  13. Jomtonton
    | Reply

    Nampak sungguh menyelerakan..
    Bolehlah kongsikan resepi sekali 🙂
    Jomtonton recently posted..Aura Lelaki Kacak Ustaz Don DaniyalMy Profile

  14. azmanisma
    | Reply

    takder santan fresh milk leh pakai hehehehe…..besar pahala kalau masak untuk suami 🙂
    azmanisma recently posted..Akibat MulutMy Profile

  15. Jebeng Otai
    | Reply

    comot pipi si bambam.. 🙂
    Jebeng Otai recently posted..John Carter TS x264 CAMMy Profile

  16. budakserius
    | Reply

    Sedapnya.tlong buatkan utk org kat malaysia ni boleh.hehe.
    budakserius recently posted..Bila Anak Ayam Tak Cukup ComelMy Profile

  17. zie fauzi
    | Reply

    nasi limau tu mcmana rasanya… first time dengar ni… 🙂
    zie fauzi recently posted..Peluang Memenangi Samsung Galaxy Tab 7.7My Profile

Leave a Reply

CommentLuv badge