» » » Pos Barang Dari Malaysia

Pos Barang Dari Malaysia

Assalamualaikum.

Cik Abang teringin nak makan sos cili, saya pula mengidam nak masak kicap. Kat sini ada jual. Tapi tekak ni masih lagi nak mencari2 rasa asli dari negara tercinta. Jadi terpaksalah minta orang kat Malaysia untuk tolong poskan barang2 makanan ke sini.

Kalau tak silap saya, bungkusan ni beratnya 11kg, dan bayaran pos yang dikenakan adalah RM38+. Mahal, kan? Tapi nak buat macam mana. Dah teringin sangat. Hehe.

Tapi hampa je bila kotak tu sampai ke rumah. Sebabnya sebotol kicap manis dah pecah, jadi cuma tinggal sebotol kicap masin je. Nasib baik ada daripada tak ada. Dan nasib baik juga barang2 lain selamat.

25 Responses

  1. marnitahamzah
    | Reply

    kesian,adik.lain kali kicap tu masukkan dlm botol plastik..

  2. JebengOtai
    | Reply

    uih..nk pos kicap jugak la..huhu..
    JebengOtai recently posted..Gadget Impian Membawa MautMy Profile

    • Bardboo
      | Reply

      hehe…sila2..pos jangan tak pos…

  3. suri
    | Reply

    alahai kempunan ar lagi…
    suri recently posted..Tercekik Part IMy Profile

  4. suri
    | Reply

    adoi asal ar kicap yg beli itu tak tuang dlm bekas plstik..cerdik bebenar..
    suri recently posted..Tercekik Part IMy Profile

  5. paihujey
    | Reply

    bungkus dengan surat khabar tebal2..hehe..tapi bertambah la berat tu sikit..

    kat kotak tu xde amaran ke, yang dalam tu barang mudah pecah..mesti yang menguruskan pos ni buat kerja sambil lewa..angkut barang tak hati-hati..
    paihujey recently posted..Apakah Gadget Impian Pilihan AkuMy Profile

  6. levelsatu
    | Reply

    kicap cap kipas tu..memang feveret rakyat malaysia tuu..
    levelsatu recently posted..Ong Kim Swee dapat pingat DSM selepas pertahankan emas di Sukan Sea Indonesia.My Profile

  7. Love
    | Reply

    sygnyer dh pecah..kicap sane lain ngan kicap sini kak walaupom brand same?
    Love recently posted..Lirik Cinta Harus Memiliki – Anuar ZainMy Profile

  8. Hazmin Hamudin
    | Reply

    wah…sayangnnya kicap tu pecah…dah la dari jauh pulak tu…nasib la barang lain ok kan…rasanya lepas ni elok balut dengan surat khabar tebal tebal dulu baru letak dalam plastik pulakkan..
    Hazmin Hamudin recently posted..Adik Khairul Fahmi Che Mat (Apek) Meninggal DuniaMy Profile

  9. anis alya
    | Reply

    lain kali kicap tu letak dalam bekas plastik senang kalau perjalanan jauh tak ada la pecah kan?
    anis alya recently posted..Silalah join GA saya ye!!! Hehehe…My Profile

  10. Juan
    | Reply

    arghhh sayangnyer, kicap cap kipas udang pecah, memang sayang lah kalau pecah lagi lagi order dari jauh
    Juan recently posted..Perbarisan Tamat Latihan Perajurit Muda TUDMMy Profile

  11. titan
    | Reply

    wahh, main pos-pos pula ye..
    titan recently posted..Filem Ombak Rindu? Biasa aje.My Profile

  12. padin
    | Reply

    adehhh pecahlah pulak kicap tu huhuhuu
    padin recently posted..Noktah Penghujung?My Profile

    • Bardboo
      | Reply

      tu la…rasa sayang sangat…dah la kicap manis tu kegemaran my hubby

  13. rina asrina
    | Reply

    Waaa..sedih nyer. kicap manis tu dh lah mahal berganda2 skrg..huhu…

    Nk jugak….nk swoh org semenanjung pos barang kite.huhu… pos roti gardenia.. kk roti xbest langsung..mahal lak tu..huhu

    • Bardboo
      | Reply

      haah, memang harga kicap dah melampau2 mahal kan sekrangni? alahai kesiannya dia…suruhla siapa2 pos kan roti tu..
      Bardboo recently posted..Pos Barang Dari MalaysiaMy Profile

Leave a Reply

CommentLuv badge