» » Rahsia Jam Tawaf Yang Ramai Tak Tahu

Rahsia Jam Tawaf Yang Ramai Tak Tahu

rahsia jam tawaf anticlockwise (2) (1)

Assalamualaikum.

Sebelum ini, Mama pernah juga dengar fasal jam tawaf ini. Tapi tak pernah nak ambil tahu. Bodoh sombonglah kiranya! Hehe.

Tapi hari ini rasa tertarik untuk baca mengenai jam tawaf. Peh memang menarik rupanya tau. Untuk yang baru pertama kali mendengar nama jam tawaf, mesti rasa pelik. Ok meh sini Mama terangkan sikit ye.

Jam ini dinamakan sebagai jam tawaf kerana jarumnya bergerak mengikut pergerakan semasa kita bertawaf, iaitu dari kiri ke kanan. Kalau jam biasa, jarumnya bergerak dari kanan ke kiri, dikenali sebagai pergerakan ‘clockwise’. Jadi untuk jam tawaf, pergerakaannya adalah secara ‘anticlockwise’. Sebab itu jam ini turut dikenali sebagai jam anticlockwise.

Kenapa Mesti Anticlockwise?

Pergerakan ke arah kanan adalah pergerakan semulajadi alam. Bumi berputar dengan cara ini, dan ianya mengelilingi Matahari juga dengan cara ini. Bulan yang menjadi peneman setia Bumi ini pun berputar dengan cara yang sama.

Jika mahu dilihat pada skop yang lebih kecil pula, dalam badan kita ini darah dipam keluar dari jantung belah kiri, dan seterusnya dibawah ke seluruh tubuh badan. Dan darah akan masuk semula ke dalam bahagian jantung belah kanan.

Nak lagi contoh? Elektron di alam atom juga bergerak mengelilingi nukleus dalam gerakan counterclockwise ini.

Bagi umat Islam pula, mesti tahu tentang ibadah tawaf kan? Pernah tak terfikir kenapa kita disuruh mengelilingi Kaabah dengan cara yang begitu? Sudah pasti setiap hukum Allah itu ada hikmah disebaliknya.

Kebaikan Jam Tawaf

Dengan memakai jam tawaf ini, ianya akan;

1. Bertindak sebagai pengimbang semulajadi

2. Menenangkan fikiran

3. Memenuhi falsafah hukum 7 kuasa menguasai tenaga

Hukum 7 kuasa yang dimaksudkan adalah;

1. Keberanian mengatasi kesilapan

2. Kelajuan mengatasi kelewatan

3. Kemudahan mengatasi rintangan

4. Kestabilan mengatasi kucar-kacir

5. Kekuatan mengatasi kelemahan

6. Keuntungan mengatasi kerugian

7. Kejayaan mengatasi kegagalan

 

Di Mana Nak Dapatkan Jam Tawaf?

Dengan mengetahui kebaikan jam tawaf ini, mesti ramai yang ingin memilikinya tapi tak tahu di mana nak cari. Di shopping-shopping kompleks sudah pastinya cuma ada jam tangan biasa je. Jadi untuk mendapatkan jam tangan yang super istimewa ini, anda boleh dapatkan dari;

JUAL BELI JAM TAWAF ANTICLOCKWISE (JBJTA)

Encik Badrol Isam ( 011-10766227)

Facebook: Jual Beli Jam Tawaf Anticlockwise

Instagram: JamTwaf_jbjta

Model Jam Tawaf Paling Laris Dalam Pasaran

JBJTA menyediakan jam tawaf dari dua jenama, iaitu MEM dan HIJRATIMEPIECE. Terdapat banyak pilihan model yang boleh anda miliki, antaranya ialah;

1) MEM BRAUNE (MEN, NORMAL/ARABIC)

MEM BRAUNE

Harga RM150, Postage RM9 (HOT ITEM)

2) MEM KARLENE BROWN (WOMEN, NORMAL/ARABIC)

jam tawat anticlockwise MEM KARLENE BROWN

Harga RM190, Postage RM9

2) MEM OCEAN PAIR (SEPASANG)

jam tawaf anticlockwise MEM OCEAN PAIR

 

 

Harga RM240, Postage RM10

3) HIJRATIMEPIECE STAINLESS STEEL (MEN/WOMEN, NORMAL/ARABIC)

jam tawaf anticlockwise HIJRA STAINLESS STEEL

 

Harga RM150, Postage RM9

4) HIJRA JUNIOR

jam tawaf anticlockwise HIJRA JUNIOR (turquoise)

jam tawaf anticlockwise HIJRA JUNIOR (pink)

jam tawaf anticlockwise HIJRA JUNIOR (hitam)

Harga RM50, Postage RM9

Amacam, menarik kan semua jam-jam ni? Sebenarnya banyak lagi tau koleksi-koleksi lain. Pergi je tengok di Facebook Page ataupun Instagram JBJTA, mesti ada yang berkenan di hati. Lepastu jangan lupa hubungi Tuan Isam untuk urusan pembelian ye.

Setiap jam ada waranti selama setahun tau. Jadi jangan risau-risau. Kualiti dijamin terbaik!

Psst, nak tahu tak apa kebaikan pergerakan tawaf ni lagi? Meh sambung baca..

PETUA KEBAHAGIAAN KELUARGA

Mama dapat petua ni dari seorang makcik. Dia kata kalau nak ‘ikat’ suami, masa basuh beras kena basuh ikut putaran orang bertawaf, sambil selawat. Kiranya ni macam petua kebahagiaan suami isteri la. Bukan je masa basuh beras, tapi masa memasak dan bancuh air pun boleh buat cara ni. Yang penting, sentiasa berdoa kepada-Nya supaya keluarga kita kekal bahagia selamanya.

Ok sekali lagi Mama nak ingatkan, kalau nak beli jam tawaf ni boleh cari;

JUAL BELI JAM TAWAF ANTICLOCKWISE (JBJTA)

Encik Badrol Isam ( 011-10766227)

Facebook: Jual Beli Jam Tawaf Anticlockwise

Instagram: JamTwaf_jbjta

Salam sayang dari MamaBard,

Portfolio MamaBard

5 Responses

  1. Maria Firdz
    | Reply

    Wah.. Menarik juga..
    Maria Firdz recently posted..PROMOTE | GMBM 1st GIVEAWAY 2015My Profile

  2. titan
    | Reply

    wahh..boleh tahan jugak harganya ni.

  3. Dr Fattah
    | Reply

    sekali sekala melawan arus, untuk kesihatan diri juga.
    Dr Fattah recently posted..Contoh Soalan Temuduga Latihan Separa PerubatanMy Profile

Leave a Reply

CommentLuv badge