» » Tukar Duit Raya Anak Kepada Emas

Tukar Duit Raya Anak Kepada Emas

tukar duit raya ke emas (1)

 

Assalamualaikum.

Selalunya orang akan masukkan kutipan duit raya ke dalam akaun bank anak-anak, kan? Saya pun macam tu juga sebelum ni. Tapi sejak dah celik emas, saya gunakan strategi yang lain pula.

1. Tukar Duit Raya Kepada Emas

Sebahagian daripada duit raya anak-anak, kami tukarkan kepada emas dalam bentuk goldbar. Dan kami akan simpankan emas ini sampai anak-anak besar. Nanti bolehlah digunakan untuk tujuan pendidikan mereka. Tak perlu lagi bergantung pada PTPTN, InsyaAllah.

Dijangkakan harga emas pada tahun 2020 nanti adalah RM500/gram. Tak sampai lima tahun pun lagi. Kalau kita simpan emas ni sehingga 10-20 tahun lagi, agak-agaknya sudah berapa keuntungannya? Sudah pasti berlipat-kali ganda!

 

2. Beza Harga Emas Dalam Masa 2 Bulan

Saya belikan emas untuk anak-anak pada 12 Ogos 2015, dan harganya RM158/gram. Setelah dua bulan, harga emas mencecah RM182/gram pada 6 Oktober 2015. Perbezaan sebanyak RM24/gram dalam masa dua bulan sahaja!

Berbaloi kan? Itu baru dua bulan ye. Sebab tu la kita kena mula mengumpul emas secepat yang mungkin. Dapat konsisten satu gram sebulan pun dah cukup. InsyaAllah, bila kita perlukan duit nanti, kita boleh pajakkan emas-emas tersebut untuk dapatkan duit tunai.

Ok sebut pasal pajak, semalam saya ada dapat satu ilmu baru tentang teknik pajak-memajak dari seorang otai emas di BOP Powergold. Suami saya dah tuliskan kupasannya di dalam blog emas kami. Boleh klik sini >>> Rahsia Teknik Pajak Emas Yang Ramai Terlepas Pandang

Bagi yang ingin tukarkan duit raya anak kepada emas, bolehlah hubungi saya ye. =)

Untuk sebarang pertanyaan mengenai emas dan Powergold, sila hubungi saya di nombor ini;

013-3876903 (SMS/Whatsapp) | badariah_baharin@yahoo.com

BadariahGold (Stokis Powergold)

 

15 Responses

  1. vitri
    | Reply

    setuju sekali karena emas nilainya akan bertambah namun jangka waktunyalama
    vitri recently posted..Max DoorMy Profile

  2. […] Klik sini untuk baca kisah kami tukarkan duit raya kepada emas. […]

  3. Zurainny Ismail
    | Reply

    Dah semakin tua ni barulah minat dgn emas tulen. Dulu2 lebih suka emas putih/platinum/berlian sbb nmpk cantik. Skrg baru la tau mn yg lebih bernilai & baik utk masa dpn.
    Zurainny Ismail recently posted..Senarai Nama Peserta GiveawayMy Profile

  4. titan
    | Reply

    hoho..

    memang kena rajin beli emas.

    tahun 2020..emas memang naik kaw-kaw rasanya..
    titan recently posted..Korang langgar, korang kena GEGAR.My Profile

  5. Alin Marlini
    | Reply

    dulu mak selalu pesan…ada duit lebih skit…lekatkan dengan emas…berbaloi2…hehehehe
    tahun lepas simpan kat tbg haji duit anak2…tahun ni labur beli brg kemas skit…
    nak simpan buat bekalan terdesak
    Alin Marlini recently posted..Cermin Mata & RabunMy Profile

  6. nurul
    | Reply

    Sejak saya tahu kelebihan menyimpan emas, simpanan anak-anak saya terus tukar ke dalam bentuk emas sebagai pelaburan jangka masa panjang dan emas ini kalis inflasi.
    nurul recently posted..Supplement hati mesti ada Milk ThirstleMy Profile

  7. aryan azra
    | Reply

    banyak dah tengok pasal emas sekarang ni, inshaAllah teringin juga nak membeli emas
    aryan azra recently posted..anak-anak punya kerja, mama rasa nak meletop jeMy Profile

  8. zool
    | Reply

    duit raya anak dah simpan dalam bank..

  9. Noriza Rahman
    | Reply

    MV punang buat simpanan emas untuk anak-anak
    Noriza Rahman recently posted..Perlukan Makanan Tambahan Buat Minda Kanak-kanak ?My Profile

Leave a Reply

CommentLuv badge