» » Vitamin Untuk Anak-Anak Pilihan MamaBard

Vitamin Untuk Anak-Anak Pilihan MamaBard

posted in: Shaklee | 0

Assalamualaikum.

Mungkin ramai di luar sana masih tercari-cari lagi suplemen yang sesuai untuk diberikan pada anak-anak. Kalau dilihat dalam pasaran, memang terdapat banyak pilihan yang boleh kita berikan pada anak. Tapi mana yang terbaik?
Jika salah membuat pilihan, kemungkinan suplemen tersebut hanya dipenuhi dengan gula, perasa tambahan, dan pewarna tambahan sahaja. Dari segi kandungan nutrisi dan vitaminnya pula, adalah sangat menyedihkan!
hidup tanpa stress
Sebab itu Mama sangat berhati-hati dalam memilih suplemen untuk anak-anak. Mama mahu pastikan yang pelaburan wang yang dikeluarkan adalah yang terbaik untuk mereka. Dan sebab itulah Mama memilih untuk memberi mereka tiga jenis vitamin ini setiap hari;

1. Omega Guard

Ini merupakan kapsul minyak ikan yang kaya dengan omega-3 dan DHA. Seperti yang kita tahu, benda ini penting untuk perkembangan otak anak-anak. Minyak ikan jenama lain di dalam pasaran kebanyakkannya diekstrak daripada hati ikan. Manakala untuk Omega Guard pilihan Mama ini, ianya diekstrak dari keseluruhan ikan tersebut.
Untuk bagi anak-anak makan Omega ini, Mama akan potong sedikit bahagian hujung kapsulnya. Dan kemudian Mama picitkan minyak ikan tersebut ke dalam nasi dan gaul rata.
omega guard shaklee

2. Chewable Vita-C

Vitamin C pula elok untuk meningkatkan sistem imunisasi anak-anak. Alhamdulillah setakat ini anak-anak memang jarang demam. Kalau demam pun, tidaklah teruk sangat sampai perlu masuk ke hospital.
Dan kadang-kadang tu, mereka ini demam tak sampai sehari pun. Misal kata pagi demam, petang tu dah kebah demamnya. Beberapa kali juga jadi macam ini.
Dalam sehari, selalunya mereka akan makan lebih dari sebiji vitamin C ini. Hari-hari asyik mintak nak vitamin je, jadinya cuma vitamin C ini je la yang boleh diberi makan lebih. Pertama sebab ianya vitamin larut air, kalau ada lebihan dalam badan, akan disingkirkan dari badan. Kedua, sebab murah! Hihi.
chewable vita-c plus shaklee

3. Chewable Vitalea for Kids

Yang ini produk baru dalam pasaran. Tapi sejak dah dipasarkan, memang Mama terus belikan untuk anak-anak. Alhamdulillah, mereka suka sangat makan vitamin ini. Pil ini merupakan pil mutivitamin, untuk melengkapkan keperluan nutrisi anak-anak.
Biasalah kan anak-anak ini, kadnag-kadang terlalu memilih makanan. Jadi, sebagai mak memang kita akan risau kalau dia kekurangan nutrisi. Untuk langkah keselamatan, berilah vitamin ini sebagai ‘back-up’
Inilah dia tiga jenis suplemen yang Mama berikan pada anak-anak Mama. Alhamdlillah mereka memang suka makan vitamin-vitamin ini, memang tak pernah tolak langsung. Tapi yang selalu terjadi ialah permintaan mereka nak makan vitamin yang terpaksa ditolak, sebab takut terlebih dos! Hihi.
Oklah, kalau ada yang berminat untuk dapatkan suplemen ini untuk anak-anak, bolehlah hubungi Mama ye. =)

Untuk tempahan, hubungi Mama di nombor ini:

MamaBard 013-3876903


Ataupun isi borang di bawah untuk menghantar emel kepada Mama:

Dengan menjadi ahli Shaklee berdaftar, anda akan mendapat diskaun sebanyak 20-25% untuk setiap produk. Dan jika anda mahu berbisnes Shaklee, terdapat banyak lagi kelebihan yang akan anda dapat.

Untuk mendaftar, sila klik gambar di bawah untuk maklumat lanjut.

daftar ahli shaklee

Portfolio MamaBard

Leave a Reply

CommentLuv badge